Korzyści

Korzyści płynące z zastosowania marketingu zapachowego

Oddziaływanie na emocje za pomocą zapachów jest przynoszącym zyski instrumentem marketingowym o bardzo szerokich możliwościach zastosowania.

30%

Wzrost sprzedaży o 10-30%

20%

Wzrost wskaźnika “ponownego zakupu” o 20%

20%

Wydłużenie czasu pobytu w punkcie handlowym o 15-20%

40%

Zmniejszenie poziomu stresu o 30-40%

20%

Zredukowanie o 20% ilości popełnianych błędów

Zalety technologii

Bezpieczeństwo

Kompozycje zapachowe są w pełni bezpieczne dla człowieka i środowiska. Wynika to z niskiego stężenia substancji chemicznych w powietrzu przy rozpylaniu za pomocą zaawansowanych technologicznie dyfuzorów. Aromaty oferowane są hipoalergiczne, czyli ich rozpylanie nie powoduje reakcji alergicznych. Jakość i bezpieczeństwo usług potwierdzone są międzynarodowym certyfikatem bezpieczeństwa ekologicznego „Above Green”.

Rozprzestrzenianie zapachu

Zastosowanie technologii NDT pozwala, aby zapach był równomiernie rozprowadzony w niemal każdym pomieszczeniu przy niskim stężeniu substancji chemicznych w powietrzu. Każda mikrokropelka aromatu jest ok. 50 razy mniejsza od kropli zwykłego aerozolu. Ultralekkie mikrokropelki nie osiadają na powierzchniach. Technologia zapewnia długotrwały efekt i równomierną wyczuwalność zapachu w pomieszczeniach. Wbudowany programator pozwala na dowolną zmianę cyklu pracy dyfuzora według skali programów od 1 do 50 i w zależności od wybranych dni tygodnia. Umożliwia to dobranie odpowiedniego poziomu intensywności zapachu dla każdego pomieszczenia.

Efektywność

Aromamarketing przynosi największe korzyści, gdy zapach jest delikatnie wyczuwalny dla odwiedzających. Właśnie takie natężenie pozwala stworzyć właściwą atmosferę danego miejsca, podkreślić jego wyjątkowość i atrakcyjność dla Klientów oraz wyróżnić na tle konkurencji. Z drugiej strony, gdy intensywność zapachu jest zbyt wysoka, reakcje Klientów mogą być zróżnicowane. Dla niektórych przebywanie w takim pomieszczeniu staje się przyjemne, ale inni reagują negatywnie lub łączą atmosferę miejsca wyłącznie ze zbyt intensywnym (przez co drażniącym) zapachem, odwracając swą uwagę od jakości towarów i obsługi. Specjaliści AromaCorp, dzięki dostępowi do zaawansowanej technologii rozprzestrzeniania zapachu, każdorazowo dobierają odpowiednie rozwiązanie dla swoich Klientów, zarówno pod względem rodzaju kompozycji zapachowej, jak i intensywności zapachu.

Jakość kompozycji zapachowych

Kompozycje zapachowe, z których korzystamy, opracowywane są w Zurychu, Londynie i Nowym Jorku przez światowej sławy perfumiarzy, którzy przez wiele lat pracy stworzyli perfumy dla znanych firm, m.in. Abercrombie & Fitch, Burberry, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Harvey Nichols, Estee Lauder. W oparciu o wiedzę o wpływie zapachów na zachowania, emocje i decyzje ludzi, perfumiarze grupy Prolitec stworzyli katalog kompozycji zapachowych przeznaczonych do Aromamarketingu. Aromaty produkowane są wyłącznie na bazie wysokiej jakości surowców. Każde wdrożenie traktowane jest indywidualnie. Specjaliści selekcjonują kompozycje zapachowe na podstawie wiedzy, doświadczeń zdobytych na rynku polskim i od partnerów zagranicznych oraz pożądanych przez Klientów efektów marketingowych i prosprzedażowych.

Neutralizacja przykrych zapachów

W składzie chemicznym kompozycji zapachowych występuje szczególny, opatentowany komponent, posiadający zdolność wchłaniania wszystkich nieprzyjemnych zapachów występujących w otoczeniu. Dzięki temu dyfuzory działają również jako odświeżacze powietrza. Jest to znacznie skuteczniejsza metoda eliminacji niepożądanych zapachów niż przy pomocy tradycyjnych, dostępnych na rynku neutralizatorów, które jedynie mieszają się z przykrymi zapachami i odznaczają się niską skutecznością.

Nasi specjaliści

Christophe Laudamiel jest dyplomowanym chemikiem, wykładowcą, pisarzem i perfumiarzem z kilkunastoletnim doświadczeniem. Stworzył kompozycje dla wielu domów perfumeryjnych, m.in. Estée Lauder, Ralph Lauren, Burberry, Tom Ford, Clinique, Michael Kors, Humiecki & Graef i Abercrombie & Fitch. Jest głównym kreatorem perfum w firmie DreamAir LLC zajmującej się tworzeniem zapachów na specjalne zamówienia. Pracuje nad stworzeniem Academy of Perfumery w USA.

Christophe Laudamiel współpracuje z grupą AirQ od wielu lat i współtworzy katalog kompozycji zapachowych (AirQ Collection) przeznaczonych do aromatyzacji przestrzeni firm działających niemal we wszystkich branżach.

Raymond Matts związany jest z przemysłem perfumiarskim od ponad 30 lat. Swoją karierę rozpoczął jako sprzedawca w firmie Aramis w Nowym Jorku. Był zafascynowany światem zapachów i procesem tworzenia perfum. Wkrótce zatrudniony został przez jeden z najbardziej znanych domów perfumeryjnych na świecie – Firmenich, gdzie z powodzeniem realizował swoje pomysły na wszystkich etapach kreacji zapachów. W firmie Estée Lauder pełnił funkcję Wiceprezesa i był odpowiedzialny za strategię rozwoju i zarządzanie grupą.

W czasie swojej pracy przez ponad 3 dekady stworzył wiele rozpoznawanych i szeroko stosowanych na świecie na perfum, m.in. Clinique Happy For Men, Agassi My Summer, Tommy’s T for Him, Elizabeth Taylor’s White Diamonds, Chloe Narcisse, Lagerfeld Sun Moon and Stars, Abercrombie and Fitch Perfume.